Lipiec, 2016

Mont Ventoux - dzień 1

Środa, 13 lipca 2016 · Komentarze(0)
Wielka impreza ! It's a big party here on Mont Ventoux ! I must start today with english translation for new friends from climbing, painting and some more.

Film z Mont Ventouxj: https://youtu.be/wBiGhhLrIwQ

Dojeżdżamy w końcu do hotelu po wielu godzinach w trasie... Przebieranie no i co ? Jedyna możliwość to jazda on top ! jazda na szczyt Mont Ventoux. Wjeżdzamy do Carpentras, w sumie nie wiemy gdzie jechać bo chłopakom nie dzialają tracki na sigmie. Pytam o drogę, później spotykam dwóch kolarzy się okazało Niemców - i również, się okazuje że też jadą na szczyt. Rozmawiamy i jedziemy wspólnie.  Wszyscy świetnie życzliwi, bardzo otwarci i gadatliwi.

Wyjezdżamy w końcu z Carpentras w kierunku Bedoin i.... moim oczom okazuje się "Olbrzym Prowansji", Góra Wiatrów - on - Mont Ventoux..
Na jednym z rond dołącza się do naszego peletoniku kolejna grupka - sympatyczny Belg z dwoma synami i jakimiś innymi ludźmi..  Powiedział, że będzie czekał pod metą, tą nową metą - prawie 7km do szczytu.  Żegnamy się i Belg jedzie w Bedoin do hoteliku, a ja z Niemcami na szczyt... Ale! Oczywiście pod tablicą ze startem , kilometrem zero, musi być fotka! Pamiątka must be! :-)
Robimy więc sobie wzajemnie i ... koledzy jadą dalej a ja czekam na Tomka i Carlosa, chwilę rozmawiamy i każdy startuje swoim tempem.

No to wio! Jadąc z plecakiem pełnym sprejów i innych gadżetów było ciut ciężej niż by miało być, ale dzielnie jadę, doganiam Niemców, dołącza się do mnie...inny Niemiec.. i tak rozmawiamy aż do momentu...kiedy staję wysmarować asfalt :-)

Sam podjazd, nie mówiąc przesadnie, trudny nie jest, choć wszystko zależy od tempa.. Ale chwilę przed wyjazdem dowiaduję się od kolegi z Avignion, że jutro skracają etap! dobrze że napisał, bo po co na 3 kilometry malować po asfalcie, jak meta będzie na 6-7 km przed szczytem.

Widziany TdF Devil, mega doping, ale ale.. super, po prostu od samego dołu czuć mega atmosferę wyścigu - nie do spotkania nigdzie indziej. Temperatura na szczycie mocno spada. Nawet te 7km do mety jest dużo chlodniejsze. Staję i zaczynam malować, odzywają się Holendrzy i Francuzi, którzy umieją coś po angielsku powiedzieć.. Fajnie się to robi w takiej atmosferze, super luz, rozmawiamy o euro 2016, rozmawiamy o kolarstwie, śmiejemy się wspólnie żartując... koledzy mający rozpalonego grilla i piwo w rękach... częstują mnie kiełbaską i piwem, malujemy wspólnie, Majka - OTR - Kris91 - PL... fajnie fajnie.

Przez chwilę myślałem żeby może jechać na szczyt....ale za późno, za zimno, za wietrznie. Zakładam kamizeleczkę, zapinam się, żegnam z kolegami - "We will see tommorow!" :-) Jak dobrze pójdzie to sami "znajomi" tam będą :D

Zjazd, świetny! Bombowy! Piękny i szeroki asfalt pozwalał polatać, ale nie pozwoliła trzęsąca się ręka i całe ciało z zimna... Może next day, może... W piątek ma nie wiać i licze na zdobycie Mont Ventoux do samego końca.

I będzie też filmik z dzisiaj z jazdy, podjazdu i zjazdu. W Carpentras zgubiłem trochę drogę powrotna...ale jakoś wróciłem...mimo tego że żaden z Francuzów nie mówił kompletnie po angielsku - masakra ! Ale zrozumiałem co do mnie mówili i pokazywali rękoma... :-)

Jutro atakujemy szczyt, będę na pewno jakieś 700m do mety ! patrzcie na asfalt, patrzcie na drogę :-) Na pewno przede mną będzie dużo pomarańczowego. :-)

Będzie zabawa ! :-)

Le Mont Ventoux :-)

Sympatyczni Holendrzy, jutro tam wracam do chłopaków :-)

Szosowy Klasyk 2016 Szklarska Poręba

Niedziela, 10 lipca 2016 · Komentarze(0)
Edit:  https://youtu.be/MZb_j-BQIbw film  z wyścigu :-)

Dzisiaj uczestniczyłem w Szosowym Klasyku w Szklarskiej Porębie. Po wczorajszych prawie trzystu kilometrach wziąłem ze sobą kamerkę i nagrywałem nasze zmagania, zupełnie odpuszczając ściganie.

Jazda na samym początku w czubie peletonu na zjeździe do startu ostrego. Później chwila szajby i zabawa w ucieczkę, ale jak mnie chłopaki dojechali, to już nie było co zbierać. Później poczekałem za chłopakami z Interkolu i wspólnie jadąc i dopingując do mocniejszej jazdy dojechaliśmy prawie wspólnie do mety.

Etap nie był wcale taki ciężki, kilka ścianek stosunkowo krótkich, dłuższe podjazdy miały mniejsze nachylenie.
Ciepełko, pogoda bardzo dopisała. Fajnie dzisiaj było. Dobra atmosfera, fajne jedzenie na mecie..

Perfekcyjna organizacja, sprawne dekoracje, na bogato i na tip top! :-)

Fajna zabawa dzisiaj wyszła, choć nogi mega zamulone, to jakos się jechało i mogło się pomóc :-)

Idę robić filmik z zawodów :-)  Link wkleję / dokleję niedługo :-)

Meta :-)

Wolsztyn - maraton 270km - podium

Sobota, 9 lipca 2016 · Komentarze(1)
Ogólnie nie wiem co napisać ! Życiówka ! Rekord ! I to jeszcze drugie miejsce w kategorii na Giga :-)

Link do Dzisiejszej Stravy: https://www.strava.com/activities/635553812

Od rana o 4:00 wyjeżdzamy do Wolsztyna z Arturem. Po drodze spotykamy wesołe autko Kuby Latajki i chlopaków z Ostrowa.
Rejestrujemy się, przebieramy, szykujemy.... i czas na start. Stoimy którąś minutę i nic się nie dzieje, jakieś motocykle nie dojechały. Start honorowy. Dojeżdżamy na start ostry a panowie mowią do nas "jedzcie już sobie" - bo grupa przed wami pojechała już jakieś 7 minut temu.. a miało być co 3 minuty.

Jedziemy równo, po chwili zostajemy we 4 osoby. Dwa razy przez jednego i tego samego kolegę mijamy się z prawidłową drogą, ale za każdym razem staję na posterunku. Po kilkudziesięciu kilometrach doganiają nas Arek Robak i Artur Paterek ze swoją grupą, ciśniemy dalej mocno....ale koło 100km dogania nas reszta grup giga. Kategorie mam pozamiataną, bo ktoś mnie właśnie dogonił o 6 minut.. ale wiem że jestem już drugi, może być.

Szczerze mówiąc że od złapania przez nasz peleton pierwszej grupki  - nic się nie działo.

Znaczy się tak: byłoby kilka kraks przez kilku ludzi, co chwilę ktoś robił dziurę w grupie i było trzeba szarpać się i spawać.

Jedynie co to ostatnie 30km było już szybkie i konkretne. Mocne zmiany całego peletonu (większości), i finisz na kreskę na którą wjechałem jako pierwszy z grupy, ale oficjalnie w wynikach:
Open: 14
Kat. M2: 2

Myślałem że będą skurcze, ale obyło się bez. Super rozmowy z ludzmi podczas jazdy, to nie wyścig...to maraton. Ogólnie luz pod tym względem. Można spokojnie zjeść i wypić. Żaden problem. Chłopacy jedynie nie pozwolili się wysikać, a od 90km jechałem z totalnie pełnym pęcherzem. Uwierzcie, że o niczym innym nie myślałem tylko jak się wysikać. Ale niestety nie było jak i kiedy. Zjadłem dwie kanapeczki z serem i szynką, które były świetną alternatywą dla batoników żeli i bananów.  Świetna pogoda - w sensie wiatr wkurzający, ale nie aż tak dokuczliwy jakby mógł być, lekko czasem pokropiło, słonce za chmurami... nie wiem czy przy 30*C bym dał radę. Dziś było idealnie.

Jutro czeka mnie wyścig w Szklarskiej Porębie - który chce tylko przejechać.

A dzisiaj organizacyjnie kompletna klapa. Kilka niewidocznych strzałek na drodze, pucharki tylko dla zwycięzców, przerwana dekoracja przez zamieszanie z wynikami - odwołana dekoracja mega i giga bo nie moga dojść do ładu z czasami. Mała obstawa na trasie. Ohydna gzika z pyrami na mecie, jedyny plus za chlebek ze smalcem.

Dzisiaj Interkol pojechał rewelacyjnie:
Zbigi podium na MINI - 3 miejsce kategoria
Ewa podium na MINI - 2 miejsce kategoria
Piotrek podium na MINI - 3 miejsce kategoria
KRIS podium na GIGA - 2 miejsce kategoria
Kuba podium na GIGA - 1 miejsce kategoria
Artur podium na GIGA - 3 miejsce kategoria
No i we wtorek jadę na Tour de France do Francji na etap Mont Ventoux (szczyt, meta) - będziemy widoczni na pewno :-)

Część naszego peletonu na giga :-)

Po wszystkim chociaż dla własnej satysfakcji zrobiłem sobie foto :-)

Lajcikowo przed weekendem...

Czwartek, 7 lipca 2016 · Komentarze(0)
Miał być rower wczoraj - były sprawy zawodowe i z resztą deszczowo było. Był więc dzisiaj, jutro jeszcze odpoczywamy.
W sobotę startuję na wyścigu w Wolsztynie....pierwszy raz spotykam się z sytuacją, że mamy już start o 7 rano. Masakra.

Ja rozumiem że te 270km pojedzie się prawie 9h, ale no.. 7 rano to trochę wcześnie. Mam nadzieję, że się obudzę i że noga będzie "jakoś" podawała. Trzeba tak jechać żeby wygrać, choć moja grupa za mocna nie jest, tak wiem już że wszyscy moi przeciwnicy z M2 startują przede mną więc to ja będę gonił. Ale to dopiero w sobotę. Start ten jest mega luzacki, sukcesem będzie już pokonanie tego dystansu... dystansu dla mnie iście z kosmosu.

Żeby tego było mało, następnego dnia jadę do Szklarskiej Poręby na Szosowy Klasyk - ale raczej tylko "się przejechać" bo po takiej "rozgrzewce" raczej nie będzie lekko.

Przyszły tydzien zapowiada się za to na prawdę fantastycznie, jak z bajki pod tytułem "spełniamy marzenia". Francja. Mont Ventoux. Tour de France. Więcej szczegółów w niedzielę ! :-)

A dzisiaj takie pitu pitu, lekko, luźno i przyjemnie :-) Kilka strzałów, ale bez większych wrażeń :D

Ustawka z Interkolem

Niedziela, 3 lipca 2016 · Komentarze(0)
Pojechałem dzisiaj do Ostrowa Wlkp. na ryneczek żeby pojeździć z Interkolem. Dawno mnie tam nie było, albo wyjazdy, albo wystąpienia, albo wyścigi czy górskie treningi i tak nie było wcześniej okazji....

No to wstaję dzisiaj o 8 rano.....po trzech godzinach snu, niezłym ognisku i fajnej zabawie do 3:30 rano... było fajnie, ale postawiłem sobie cel wczoraj, który chciałem bezwzględnie wykonać.. Ciężko się wstawało, w głowie krążyły myśli "a weź idź spać dalej"... ale z drugiej strony najzwyczajniej w świecie było mi żal czasu, pogody i samego treningu wspólnego.

Na szczęście do Ostrowa było z mocnym wiatrem, więc dojazd nie stanowił problemu. Jazda na czczo - tak, nic mi nie weszło prócz bananów na trasie - nie jest najlepszym pomysłem, ale najważniejsze że jakoś się dojechało. Na rynku już czekali ludzie gotowy na "wolny i spokojny, krótki trening". Jak się okazało Piter miał faktycznie rację, tutaj znaczenia tych słów się po prostu nie zna... Plany: 60km do Odolanowa i Sulmierzyc... No to spoko.. Tempo nie było zawrotne, w Sulmierzycach mijamy Bartka z Krotoszyna który zawraca i jedzie z nami pierwszy raz.  Moje plany też się zmieniają, rozmawiamy żeby jechać jeszcze dalej do Raszkowa, bo Bartek ma dopiero kilka kilometrów.  Ścigamy się trochę na tablicę w Krotoszynie, czekamy chwilę za tymi co odpadli.

Kierunek Raszków, miało być spokojnie, a tam znowu tempo pod 50kmh i skoki, ataki i ranty.  Ostatecznie Kokoś dojechał pierwszy, drugi ja po sprincie na tablicę z Grzesiem. Tam znowu chwilę czekamy, rozmawiamy bla bla bla. Dostaję pozdrowienia z Wisły, ktoś tam się o mnie pytał.. miło i sympatycznie że o mnie i tam pamiętają :-)

Gdy po chwili znowu ruszamy, rozstajemy się z grupą, jedziemy koło domu naszego skarbnika klubowego Roberta, na Łąkociny, i główną do domu. Nie dojadłem, a pod wiatr już jechało się bardzo ciężko. Dobrze, że był Bartek bo bym psychicznie się chyba załamał i zsiadł. Głodny, zmęczony, niewyspany......ale szczęsliwy bo na rowerze :-)  Dojeżdżamy do Krotoszyna, żegnamy się i jedziemy w swoje strony.
W domu rosołek :-)

Ogólnie super! Nie spodziewałem się że moje tłuszczowe odłogi są tak spore, że mogę tyle pokolarzować, ścigać się i uciekać nawet na czczo. Ale więcej się tak żyłować nie będę, bynajmniej nie celowo ;-)

Zwiedzamy ryneczki w pobliskich powiatach :-) Ostrów Wielkopolski ;-)

Było nas trochę dzisiaj :-)

Dzisiaj idealną motywacją był poniższy filmik:

Pitu pitu.

Sobota, 2 lipca 2016 · Komentarze(0)
Dzisiaj lekkie kręcenie po wczorajszym górskim treningu. Jak sie uda to jutro do Ostrowa na ryneczek na ustawkę ;-)

Szczęśliwy, pokolarzony w pięknych terenach :)

Walim. A gdzie dalej ? :)

Góry z Tomkiem :-)

Piątek, 1 lipca 2016 · Komentarze(0)
O 8:30 umówilismy się z Tomkiem że wyjeżdżamy w kierunku południowym: góry, podjazdy, biedronka Pieszyce. Droga minęła całkiem spokojnie. Szybko pod sklepem się przebraliśmy i wio! Jedziemy rozgrzewkowo na Przełęcz Jugowska. Wspinamy się razem, ja na ostatnim kilometrze mocno przyspieszyłem bo jest segment..  Daje w kość, ale KOMa nie ma, 30s czy trochę więcej zabrakło...dużo na kilometrze.

Strava: https://www.strava.com/activities/62683511

Dalej zjeżdżamy na spokojnie, jakieś psy wyskakują i ledwo daję rady uniknąć kraksy... Jedziemy na Tłumaczów...Ale nie, ostatnio zauważyłem fajną górkę w prawo od naszej trasy. Ciekaw co tam jest zaproponowałem Tomkowi by dzisiaj to sprawdzić. No to hop. Chwilami chcemy wracać, ciężko, asfalt nie najlepszy.. Ale jedziemy. No co tam, zwiedzamy. Turyści, robimy zdjęcia. Jedziemy na jakieś Dworki.. mega widoczki, trudny podjazd, tutaj chyba też największe nachylenie.. Zjeżdżamy z nadzieją powrotu na starą trasę, ale jak teraz patrzę na mapę - jedziemy w zupełnie innym kierunku. Widzę jednak tablicę na Sokolec - pamiętam że był tam fajny podjazd.. No to jedziemy. Ciągnął się dzisiaj oj ciągnął, długi był i równo trzymał. Tam na szczycie fotki, fajne tereny, jakieś trasy narciarskie zjazdowe stoki.. No mega.

Jedziemy dalej, dojeżdżamy do Walimia, tam skręcamy na podjazd po kosteczce, ale po szczycie zawracamy by tam gdzies jechać na Dzierżoniów. Zjeżdżamy najpierw źle na Wałbrzych, zawracamy, a później na Glinno...tam fajne sztajfy, ale robimy kółeczko i 3 raz podjezdżamy do Walimia.. Kminimy w nawigacji, pytamy człowieków.. Wychodzi na to że po prostu muusimy znoooowu podjechać po kosteczce i tam zjechać i będą Pieszyce :-)

Jak się okazało to był strzał w 10! Ja podjechałem dość mocno, ostatni kilometr prawie maX bo to był ostatni dzisiejszy podjazd. Myśleliśmy by jechać jeszcze raz Przeł. Jugowską ale pomysł został na szczycie i nie został wcielony ;-) Przejeżdżamy Pieszyce, bo nawet nie zauważamy że już jestesmy na miejscu.. Zawracamy pod biedronkę, jedziemy do domu.

Pogoda idealna, ciepełko, nawet wiatru mocnego nie było, kilka chmurek na niebie, bez deszczu. Świetna atmosfera, choć chwilowo dosłownie trochę zagubieni... Było pitu pitu, było mocne tempo, były góry były zjazdy, płaskiego zabrakło, ale tego ci u nas dostatek ;-)

Tam będziemy jechać. Tam po kosteczce...

Sokolec, zmęczenie, widoczki, słoneczko, wynora :-)