Spotkanie z policją! Mandat ?!

Czwartek, 15 marca 2012 · Komentarze(4)
Dzisiaj trening jak codzień miał być spokojny a tu.. POLIZEI ! :p

Miałem dzisiaj miłe spotkanie z panami policjantami podczas gdy jechałem na szosie - a obok przecież była śmieszka..

Podjechali do mnie od tyłu, zrównali się i widzę radiowóz.. W duchu sobie mówię "pewnie mandat zaraz" a tu całkiem miłe zaskoczenie, z ust policjanta usłyszałem "panie kolarzu, z boku jest ścieżka rowerowa, proszę zjechać" po czym chcieli odjechać, ale zapytałem się na szybko czy mogę ich prosić na słówko, zatrzymali się i pogadaliśmy chwilkę - zadałem im kilka pytań..

zacząłem od tego, że ścieżka jest po lewej stronie ,a ja jadę prawą a słyszałem że... tu mi przerwał "to źle Pan słyszał, musi Pan jechać po ścieżce.."

dwa - ale inni rowerzyści z zakupami, matki z wózkami i piesi - usłyszalem "no cóż, takie realia, ale może pan delikwentowi zrobić zdjęcie i wezwać policje ale musi pan pilnować dokąd się owy pan udaje, żeby go ukarać" - zajefajnie.. :roll:

trzy - ścieżki rowerowe bardzo nierówne, co chwile zjazd do posesji, latarnie na środku ścieżki, wysokie krawężniki, przejazdy przez ulicę, więc co chwilę muszę hamować i mój trening idzie w pizdu.. " na to nic nie poradzę i nie mamy wpływu jako policja, pozostaje mieć nadzieje że kiedyś wybudują lepsze"

cztery - ale ta droga jest bardzo szeroka- na 3 auta conajmniej, nikomu nie zawadzam i zawsze mnie bez problemu wyprzedzają - "przepis przepisem, nic nie da rady pan zrobić jeśli obok jest ścieżka, musi pan po niej jechać nawet jak nie ma zakazu"

na koniec usłyszałem "gdyby to jechał zwykły rowerzysta to dostałby od razu mandat, pana puścimy, ale nawet armstronga byśmy zatrzymali"

po chwili rozmowu o przepisach gościu wypytał się o sprzęt i od słowa do słowa doszliśmy do tego, że sam ma w garażu starą klasyczną szosę na której czasem lubi pojeździć, więc mnie rozumie, ale on jest od egzekwowania przepisów..

no to jakby kto miał wątpliwości, mi się udało trafić teraz na gościa który się jako tako tym interesuje naszym kolarstwem i sam czasem jeździ, miał dobry dzień i tyle.. a jak traficie na jakiegoś przypała to macie problem i mandat gwarantowany..

W moich okolicach najbliżej mam w Jeleniej Górze(droga od Karpacza) i tam raczej się jeździ po ścieżce. Ludzie się tego nauczyli i tak zostało. W Czechach może być gorzej. Zdarzyło mi się że kierowcy mnie wytrąbili gdy jechałem drogą główną mając z boku właśnie ścieżkę. Póki co u pepików podejmuje ryzyko ;)

krzywy 18:15 sobota, 17 marca 2012

hehe kriss ty pechowcu :D nie przemuj sie tak w polsce zyjesz biedy kysio :P

Krzysztof1985 18:19 czwartek, 15 marca 2012

Zaintrygował mnie tytuł wpisu :-) Przez chwilę pomyślałem, że za przekroczenie prędkości :-p
Temat ścieżek biegnących równolegle do dróg to coś, co u nas w przepisach jest koszmarnie rozwiązane. Sam jadąc do pracy mam po prawej stronie ścieżkę a jadę jezdnią dwupasmową. Wiem, że powinienem jechać tą ścieżką ale:
- zjeżdżam z ronda i najbliższy wjazd na tą ścieżkę jest jakieś 200m od tego zjazdu
- miejsce, w którym chciałbym opuścić ścieżkę teoretycznie mi na to nie pozwala.
Dodatkowo wszystkie te "ścieżki" to odcinki o długości w porywach do 2km, najczęściej powstałe w wyniku pomalowania chodnika na dwie części białą farbą, obfitujące w poprzeczne krawężniki wysokości grubo powyżej 5cm. Dodatkowo odcinki te są porozrzucane w różnych dzikich miejscach nijak ze sobą nie połączone.
Gdybym miał wszystkimi tymi "ścieżkami", które są po drodze, jechać to bym potrzebował dobre 10-15 min. więcej czasu na przejazd.
Jak do tej pory nie miałem problemów tego typu. Podejrzewam, że Policjanci w mojej okolicy chyba podeszli do tematu zdroworozsądkowo i dopóki rowerzysta nie jest problemem na drodze to mu dają spokój.

limit 18:11 czwartek, 15 marca 2012

Tak tak...nie ma to jak Polska i nasze chore realia...Swoją drogą podziwiam, nie chciałoby mi się przerywać treningu dla rozmowy z policją :D

kerto 17:39 czwartek, 15 marca 2012
Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa wbree