Czerwiec, 2015

Suma kalorii:19590 kcal

Maraton Jastrzębi Łaskich 2015

Niedziela, 7 czerwca 2015 · Komentarze(3)
W ogóle nieplanowany start na Maratonie w Łasku przypadał właśnie na dzisiaj. Okazało się, że wczoraj nie mogłem startować nigdzie ze względu na przesunięty egzamin z prawa. Pojechałem na uczelnię więc, a nie się ścigać. Można powiedzieć, że Łask uratował mi ścigancki weekend.

Razem z rodzinką Zbigiego wybraliśmy się więc z samego rana do Łasku by wziąć udział w organizowanym tam maratonie. Dystans mega, pogoda mega, wiatr mega, asfalty mega....ogólnie wszystko świetnie.

Po dojeździe na miejsce parkujemy auto, odbieramy numery startowe, robimy siku, przebieramy się :) Razem ze Zbigim lecimy na rozgrzewkę. Dwa kółeczka w centrum miasta i już, chwila do startu, ostatnie poprawki i lecimy. Nie zapowiada mi się jakiś super wynik, nie znam ludzi z którymi mam startować.. Zaraz po starcie chłopaki coś się nie spieszą, ale dojeżdżają do mnie. Ktoś spiął dupsko i doprowadził grupę do mnie, bo nie ukrywam, że wystrzeliłem jak z procy. No cóż, dobre samopoczucie i zwyżkowa forma idą w parze :)

Lecimy po zmianach, dościgamy maruderów z grup MTB mega. Dwóch z nich podłącza się do nas i przejeżdża z nami resztę trasy dodatkowo dając całkiem sensowne i mocne zmiany. Wielki szacun! Pierwsze kilometry w dół i z wiatrem, średnia po ok. 30km była chyba w granicach 43kmh. Równe zmiany, mocne zmiany, okazało się że dobrzy pomocnicy razem ze mną wystartowali. Tylko przez ich mniejsze doświadczenie zastanawiałem się, na ile starczy im sił ?!

No, a na 30km mniej więcej pojawia się hopka, znak ustąp pierwszeństwa za 150m, ostry zakręt w prawo po zjeździe.. i tu tak na prawdę mogłem skończyć nieszczęśliwie swój maraton. Zamiast lekko zwolnić i spokojnie przejechać owy zakręt, puszczam hamulce i próbuję się złożyć do zakrętu........szczęście w nieszczęściu, że dość szybko zrozumialem, jak głupi byl to pomysl i jak bardzo on nie ma prawa bytu. Chcąc przy tej prędkości wejść w zakręt nie miałem szans by wyrobić. Szybko wypinam lewego buta, dupa z tyłu siodła, hamuję jak najbezpieczniej się da by koło nie uciekło, lewym blokiem szoruję asfalt, wylatuję z drogi i lecę do rowu....prawie...kończę na piasku, nie wywracam się, jadę dalej :D Cieszę się że żyję :)

Później już tylko równe zmiany. Dobre zmiany. Ciężkie zmiany. Pod wiatr, sporo hopek, w upale. Było ciężko.

Na pierwszym orkażeniu łapię wodę, dolewam do bidonów, jest gitara. W międzyczasie jem żelki i batoniki. Czuję się świetnie.

Drugie okrążenie jest jeszcze cięższe. Zmiany wszystkich jakby słabsze. Co chwile odpada z naszej ok 10os grupki jakaś osoba.

Niestety na 15km do mety podbija mnie na jakiejś nierówności, kolanem znooooooooooowu wybijam licznik, szybko się wracam. Próbuję gonić. No szkoda, nie udało się, chłopaki pojechali. Przez chwilę wkrada się nerwówka, bo zdaje soibie sprawę że wynik jest na prawdę na pewno świetny, że szkoda byłoby to stracić przez jakąś głupotę.
Ja tym samym tracę o kilka sekund 2-gie miejsce. Dojechałem chwilę po nich na szczęście na metę :)

Na mecie własnie dowiaduje się o swoim wyniku, jestem bardzo zadowolony, przebieram się, idziemy jeść. Później lecimy na lody, dekoracja i losowanie sporo się przedłuża. Ale w końcu dostajemy pucharki, jedziemy do domu :)

Zbigi także 3m w swojej kategorii i 25 open.
P. Ewa 3m w kategorii i Monika 4 miejsce w kategorii + wylosowane okulary w loterii :D

Sam maraton ?! Baza w bardzo dobrym miejscu, dużo parkingów, sporo toi-toiów, dodatkowo w szkole prysznice, toalety, baza maratonu. Świetny plecaczek na pamiątkę. Loteria z ciekawymi nagrodami. Co najważniejsze, przepiękne asfalty na całej trasie. Świetna pogoda, trochę dokuczał wiatr, no ale za to org już nic nie może ;) Po maratonie kiełbaska i dobra zupka, możliwośc zakupu piffka. Dokładka kiełbasy. Jedynie przedłużona ceremonia dekoracji i loterii. Dekoracja trochę w chaosie. Ale wszyscy wszystko dostali. Pucharek ładny. Maraton na 4 z wielkim plusem ! Było super, ale kilka rzeczy do poprawy odnośnie wyników i dekoracji :)

Brawo Jastrzębie :)

Ogólnie jestem bardzo zadowolony ze swojej formy. Jest bardzo dobrze. Ani jednego kryzysu na trasie, a na koncu dałem z siebie jeszcze 110% przy pogoni. Forma rośnie, ale obecnie trzeba się stopować niestety. Jestem zmuszony zająć się nauką na obronę pracy magisterskiej w lipcu.

Kriso na podium :) uff ! :)

Lekka przebieżka :)

Piątek, 5 czerwca 2015 · Komentarze(0)
Na spokojnie z Tomkiem dzisiaj lekko się przejechaliśmy jego trasą, pokazał mi fajną górkę i to całkiem niedaleko od Krotoszyna.

Zrobiliśmy sobie 3-4 mocniejsze szarpnięcia i voila. Wyszlo bardzo sympatycznie, takie pitu pitu w gorącej atmosferze i pięknym słoncu Czemu taka pogoda nie może być 365 dni w roku ? ::) Jutro Tomasz startuje w Lesznie, ja w niedzielę w Łasku :)

Oj będzie się działo

I jeszcze jedno foto z 3-cim na mecie Ukraińcem podczas biegu krotosa na 10km :)

Kolejna guma!

Wtorek, 2 czerwca 2015 · Komentarze(0)
Na spokojnie z nóżki na nóżkę. Najpierw 23 pod wiatr. Później znów pod wiatr, do domu też pod wiatr.

No i najgorsze to moje popędzanie Tomka że mu tak ciężko i wolno idzie, a jemu powietrze uciekało z opony i w Sulmierzycach wymienialiśmy dętkę. Coś ostatnio moje jazdy pechowo się kończą :D Zaraza łapania gum zaczyna pzechodzić na innych ( na szczęście :p )